2018-12-13 08:19:05

Stručni skup "Odgoj i školovanje djece i učenika sa specifičnim teškoćama učenja"

Kao dio kontinuiranog stručnog usavršavanja, za sve je članove našeg Učiteljskog vijeća (učitelje, stručne suradnike i ravnatelja), jučer u popodnevnim satima održan stručni skup "Odgoj i školovanje djece i učenika sa specifičnim teškoćama učenja". Predavanja i radionicu u sklopu skupa vodili su viši savjetnik Agencije za odgoj i obrazovanje Robert Cimperman i logopedinja Škole za odgoj i obrazovanje Pula Lea Radolović. Predavači su potakli da "uđemo u cipele" učenika s teškoćama i iz njihove perspektive vidimo kako je to imati teškoću, upoznali su nas sa novostima koje u tom području donosi Cjelovita kurikularna reforma te kako prepoznati pojedinu teškoću i  pomoći učeniku.

Specifične teškoće učenja su disleksija (teškoća u čitanju i sricanju), disgrafija (teškoća u pisanju) i diskalkulija (teškoće u učenju matematike i obavljanju matematičkih zadataka). Teškoću je važno rano prepoznati kako bi se spriječio školski neuspjeh koji dugoročno može dovesti do razvoja emocionalnih smetnji i smetnji u ponašanju. Teškoću u školskom okruženju najčešće prepoznaju učitelji u suradnji sa psihologom ili logopedom te upućuju roditelja i dijete školskom liječniku na pregled. Školski liječnik temeljem pregleda upućuje dijete drugim stručnjacima. Ukoliko se ustanovi teškoća, dijete ima pravo na primjeren oblik školovanja. Primjeren oblik školovanja je prilagodba načina poučavanja i vrednovanja djetetu  kako bi ono ostvarilo svoje potencijale unatoč teškoći. 


Osnovna škola Matije Vlačića Labin